Forside > Ferietips > Når ens oplader falder på gulvet på ferien

Når ens oplader falder på gulvet på ferien


Man forsøger at sikre sig mod alt muligt. Ferien skal være en fotografiske succes.
Jeg har udfærdiget en lang huskeliste, så alt huskes!
For eksempel huskes ekstra memorykort, ekstra batterier, osv. Men man tænker jo ikke på at tage en ekstra batterioplader med!

Og så sker det netop at denne tabes på hotelværelsets flisegulv og ophører med at fungere!!
Så er gode råd dyre….især hvis ens kamera ikke kan tage standard AA-batterier.
Heldigvis har jeg da husket den AA-holder, der følger med mit batterigreb til mit kamera. Har aldrig haft brug for det, men det er min nødløsning, som jeg troligt har haft med mig på alle ture – just in case!!

Argh….nu skal nødløsningen så i brug, blot for at konstatere at det slet ikke virker. Super friske batterier viser ‘fuld styrke’ i ca. 20 sekunder for derefter slet ikke at kunne levere strøm til kameraet😦
Og så er det man pludselig ser en af de små fordele ved mærker, som Canon, Sony og Nikon. For her kan de fleste butikker levere en ny oplader, mens Olympus ikke er at finde nogen steder.
Og med den stigende utilfredshed over uvisheden om Olympus kameraernes fremtid, jf. tidl. blog indlæg, så ser jeg mig selv, som en der nok snart skifter mærke…..

Det korte af det lange er at jeg gudskelov har et lille Olympus lommekamera, som jeg må klare mig med på ferien, og så skal min nye batterioplader pakkes ind i skumgummi inden næste rejse.

Kategorier:Ferietips Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

