Forside > Causerier, Ferietips > At blive betragtet som spion…

At blive betragtet som spion…


I min ferie huskeliste/guide har jeg godt nok opfordret til at man skal få accepten fra de folk, som man gerne vil fotografere. Og jeg er klar over at der er lokale regler for at fotografere folk, men jeg var ikke helt parat til at opleve at jeg blev betragtet som potentiel spion.
På min rejse rundt her på mit feriested, var jeg godt klar over at landet var/er præget af politiske og religiøse grupperinger, samt at landets mange års uroligheder. ‘Besøg’ af fremmede magter, har øget den nervøsitet, der præger befolkningen.


Alligevel forsøger jeg at komme til at fotografere folkene, gadelivet, men også netop de ting/folk, der viser disse spændinger.

Når man kommer anstigende med et “stort” kamera, så stilles der straks spørgsmål, og selv om de stilles i afmålt venlighed, så ligger der en mistro lige under spørgsmålet. Men det betyder også at jeg skal være forsigtig med at fotografere uden at have fået lov.
Men alt i alt så er det et forhold, som jeg ikke var forberedt på..

Kategorier:Causerier, Ferietips Tags:
  1. 23. august 2010 kl. 08:33

    I England er der blevet svært at gå rundt i byen blot at fotografere. Derfor er der stiftet en organisation, hvis formål er at få politikerne til at lempe lovgivningen.
    Organisationen hedder I’m not a terrorist og deres hjemmeside hedder http://www.photographernotaterrorist.org

  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

