Forside > Causerier, Udstyr > Hvad sker der med Olympus?

Hvad sker der med Olympus?


Ferie er også lig med ferielæsning. jeg havde god tid i lufthavnen til at vælge blandt de mange blade, som lufthavnens store kiosk kunne tilbyde.
Jeg skimmer altid lige bladene igennem og sorterer de blade fra, der har mange artikler om billedbehandling vha. Photoshop. Jeg læser helst om fototeknik og naturligvis om udstyr.
Det blev til en masse (dyre) blade.

Nu har været dem igennem et par gange. Et par gode artikler venter.

Men det slog mig pludselig at Olympus DSLR (spejlreflekskameraer) overhoved ikke er repræsenteret. En artikel om fjertbetjeninger er ellers hele vejen rundt(Nikon, Canon, Sony, mv). De store annoncer med udstyr bagerst i disse blade omtaler lige Pen, og udstyr til dette kamera. Men ingen Olympus objektiver.
Debatten har været igang længe i divere fora: hvornår kommer Olympus med afløseren for det nu godt 3 år gamle E-3? Uroen florerer fordi Olympus absolut intet melder ud. End ikke ved at udsende et nyt objektiv til E-serien. Objektivproducenten Sigma melder heller ikke om nyt.
Mon ikke Olympus melder noget ud til efteråret 2010 i forbindelse med Photokina (udstilling der foregår hvert 2. År i Köln), siger de standhaftige. Der har været helt stille de sidste halvandet år i Olympus nyhedsbrevene.
Jeg holder igen med mine egne indkøb, for hvad nu hvis de skuffer.
Man fornemmer også en stille flugt væk fra. Olympus. Nikon og Canons store modeller trækker med især deres styrke på ISO’en, men også på den sikkerhed, der ligger i at de konstant fornyer sig, og især ikke holder deres fans hen så længe som Olympus har gjort.
For nogle år siden havde Olympus økonomiske problemer, men blev vist reddet af lanceringen af Pen-kameraet.
Samtidig kan jeg ikke lade være med at se på situationen med profesionelle øjne, som salgs- og marketingsmand. At holde sine trofaste kunder hen så længe, at fokusere på et helt andet kamera, at man ikke blander sig i debatterne om f.eks. spejlløse kameraer, FourThird processoren, videooptagelse, så siger min erfaring mig at man enten kommer med en bombe eller også udfaser.
Sidder jeg ikke her og taler mig selv ind til at kaste håndklædet i ringen, og kigge til mere over mod de leveringsdygtige producenter: Nikon og Canon???
Og hvad så om der kommer en afløser, der imponerer…skal vi så igen venter 3 år med uvished.
I mit objektiv dårlig markedsføring og positionering!

Kategorier:Causerier, Udstyr Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

