Forside > Ferietips > Brugen af 2 memorykort i dit kamera, sikrer dig gode billeder

Brugen af 2 memorykort i dit kamera, sikrer dig gode billeder


Mit kamera bruger både CF-kort og xD-kort. Sidstnævnte er ikke de hurtigste eller største mht. memory. Men efter at have prøvet et par gange at komme afsted hjemmefra uden mit CF-kort, fordi det sad i kortlæseren, så satte jeg et xD-kort i som back-up.

Men i dag opdagede jeg en anden god grund til at have et ekstra kort i sit kamera, hvis det er muligt.
Jeg skulle fotografere nogle bygninger i et område, som er præget af politiske spændinger og nervøsitet, her på feriestedet. Jeg havde på fornemmelsen at jeg kunne blive stoppet, og bedt om at slette billederne. Derfor tog jeg nogle hurtige billeder på CF-kortet. Skiftede til mit xD-kort og skød igen nogle billeder. Herefter skiftede jeg tilbage til CF-kortet.
Og ganske rigtigt pludselig blev jeg indhentet af en mand på en knallert, som gerne ville vide hvad jeg fotograferede. jeg forklarede at jeg var turist, osv….Han oplyste at man gerne så at jeg slettede billederne af dette hovedkvarter. Modvilligt gik jeg med til dette, og da han så at billederne var slettet, så var alle glade igen, og vi kunne gå videre.

Nu skal jeg bare blive bedre og hurtigere til dette lille skifte, for situationen kan let opstå igen.

Og bare rolig, her er ikke tale om overtrædelse af noget officielt/politisk forbud for at fotografere, men blot emsige “grupperinger” i dette land.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

