Forside > Mobilrelaterede, Modelfotografering > Modelkontrakt til din Iphone

Modelkontrakt til din Iphone


Faldt over dette lille geniale program, som henvender sig til fotografer, der har behov for at have en kontrakt med deres modeller/kunder.

Der bør altid være en kontrakt imellem model og fotograf. Jeg har blogget om disse kontrakter, og du kan finde mit eksempel på en modelkontrakt her.

Men det er bøvlet at stå med papir og skulle udfylde to ens kontrakter: en til modellen og en til mig selv.

Derfor er denne lille applikation genial.
Den er baseret på nogle skabeloner (som man selv kan ændre i). Man vælger først en af sine skabeloner, hvorefter man udfylder nogle standard felter med modellens navn og adresse (kan importeres fra sine kontakter på Iphonen). Herefter genereres kontrakten, og modellen (og dennes værge) kan nu underskrive kontrakten direkte på Iphonen.
Det er nu muligt at ændre/tilføje kladden inden den gemmes. Navn på model, værge, fotograf og underskrifter indsættes automatisk. Herefter kan man sende en kopi af kontrakten (i pdf-format) modellens e-mailadresse og til en selv. Der gemmes altid en kopi på din Iphone.

Jeg har kopieret teksten fra min papir-kontrakt ind i en skabelon, og har nu altid en kontrakt på mig. Let at udfylde.

Der er mulighed for 12 forskellige skabeloner. Du kan hente en kopi af skabelonerne på PCM’s hjemmeside her. Har du brug for en dansk version, så send mig en mail. Denne app koster kr. 18 på iTunes (klik på billedet)

  1. 21. september 2010 kl. 10:10

    Hejsa du må gerne sende en dansk version af modelkontakten til mig. Hilsen Brian

  2. Kim Trier Larsen
    15. juli 2011 kl. 20:01

    Hejsa.
    Send gerne en dansk version til mig også. Det er da en meget nyttig ting. Hilsen Kim

  1. 12. august 2010 kl. 22:27
  2. 25. august 2010 kl. 08:35
  3. 31. august 2010 kl. 21:34

Kom gerne med en kommentar.

