Forside > Gadgets, Udstyr > Tid til ny kamera-strop

Tid til ny kamera-strop


Jeg har tidligere benyttet LowePro’s Voyagers kamera rem. Her er tale om den klassiske model, hvor kameraet hænger om halsen, men selve remmen kan let klikkes af, når remmen vil være i vejen. Jeg har tidligere blogget om denne rem her.

Problemet med denne LowePro rem var at når jeg hængtede selve stroppen af kameraet, så tinglede de to spænder rundt på mit kamera. De kunne ikke låses sammen, da de begge var han-stik. Da jeg også bruger en håndledsrem, så tager jeg faktisk ofte selve remmen af, med det resultat at jeg stopper remmen ned i min kamerataske eller hurtigt ned i baglommen. Det betød desværre at jeg mistede min rem, og derfor stod overfor at købe en ny.

Jeg stod nu med samme rem hos Photographica i København og skulle til at betale, da jeg spottede R-remmen på bagvæggen…(underligt at de ikke havde hængt dem samme sted, som deres andre remme).

Jeg har tidligere kigget på denne rem fra BlackRapid, og endda blogget om den her. Sælgere gjorde det godt, og min kritik af LowePro remmen taget i betragtning betød at jeg slog til.

Det tiltaler mig at remmen ikke hænger rundt om halsen, for efter en lang fotodag, så er kameraet faktisk tungt.
Det tiltaler mig meget at kameraet er nemt at få op til øjet, uanset om jeg fotograferer i høj- eller vandrette format.
Det tiltaler mig også at jeg hurtigt kan hægte stoppen af, så den ikke er i vejen.
Det tiltaler mig at den har denne lille stopklod på remmen, der justerer præcist hvor kameraet hænger optimalt.
Og endelig at polstringen er behagelig og derved god til lange kameradage.

Hvad der mindre tiltaler mig er dog:
– at der skal sættes et beslag fast, der hvor min kamerastativ skal sættes fast
– samt at jeg nu skal have min kamerataske skrådt henover den ene skulder, og min kamerarem skrådt henover den anden. Det ser ikke fikst ud.

Min erfaring efter 3 dages brug er at det var et bedre køb end at købe en ny LowePro rem!

Se videoen her om hvordan R-strappen bruges.

Kategorier:Gadgets, Udstyr Tags: ,

Kom gerne med en kommentar.

