Forside > Causerier, Uncategorized > En fotografs værste mareridt!!

En fotografs værste mareridt!!


Nej det er ikke at miste sit udstyr, men sine billeder.

I forrige uge skulle jeg tage en masse firmaportrætter, og selve shootet gik godt, og det blev ganske gode billeder.

Da jeg kom hjem lod jeg computeren importere alle billederne til serveren, ganske som jeg har gjort talrige gange. Jeg checkede at alt var i sin orden, og satte batterierne til opladning og memorykortet tilbage i kameraet. Næste dag stod på bryllupsfotografering.

Mandag skulle jeg så til at kigge på portrætbillederne og efter ganske få klik, eller rettere forsøg på klik, kunne jeg mærke hårene i nakken rejse sig. Jeg kunne se billederne som thumbnails, men når jeg klikkede på dem, så fik jeg at vide at der ikke var adgang til billederne.
Gode råd var dyre. Hele serveren er blevet tygget igennem af diverse software for at finde filerne. Mine memorykort er blevet kontrolleret, men overskrevet med bryllupsbilleder. Der er bare intet at gøre.
I week-enden prøvede en kyndig god ven med at lede efter billederne med alverdens tools, men også han måtte give op.

Jeg måtte krybe til korset og skrive til min gode ven, at jeg havde mistet alle billederne.

Læren her: kontroller og dobbeltkontroller dine billeder, og i videns mulige omfang undgå at bruge memorykortene umiddelbart efter en overføsel er blevet gennemchecket.

Kategorier:Causerier, Uncategorized
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

