Forside > Udstyr > Review på Lowepro’s Voyager skulderrem

Review på Lowepro’s Voyager skulderrem


Jeg tror de fleste fotografer kender til at man slås med remmen, og derfor gerne vil have mulighed for at let at afmontere den.

Så faldt jeg over Lowepros Voyagerrem, der gør det muligt at klikke remmen af.

Nederst til højre, ser du klik-systemet. (der følger en lille lomme til memorykort med – kan tages af). Til dette kliksystem medfulgte også 2 ekstra remme, som jeg kan spænde på hver skulderrem på min kamera rygsæt, og derved let klikke kameraet på her, hvis jeg er ude og gå, og ikke vil have en rem om halsen.

Nå men til min kritik….

Jeg er ikke tilfreds med systemet. Godt nok kan man let tage remmen af. Men den anden side af klik-systemet sidder jo monteret fast på kameraet. Og med den korte “rem, der er mellem kameraet og klik-spændet, så har disse dele det med selv at komme i vejen hele tiden. Det hårde plastik banker ind mod mit kamera (og LCD-skærm). På det øverste billede er det afstanden mellem nøgleringen og spændet.

Faktisk kan se 2 spænder nå hinanden henover kameraet. Og det havde været smart hvis man kunne koble dem sammen, så de kunne holde styr på hinanden. Men det er begge “hun” og man kan ikke skifte om på kliksystemet pga. syninger, så det blev en han og hun del.

Står man og mangler en rem, er den da et godt alternativ til de traditionelle. Remmen er behagelig. Der benyttes neopren, og den glider ikke ned at mine skuldre. Men her er absolut grundlag for produktudvikling!

Bemærk at der både er en Transporter og en Voyager version af denne strop. Førstnævnte strop er ikke så godt polstret – set i Proshoppen til kr. 149,-

Jeg har skrevet til Lowepro og foreslået dem disse ændringer i spænderne. Nu får vi se om kommende modeller er ændret🙂

Kategorier:Udstyr Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

