Forside > Gadgets, Udstyr > R-strop i stedet for den klassiske rem om halsen

R-strop i stedet for den klassiske rem om halsen


Jeg har læst om denne R-strop et par gange. Forleden så jeg den i en anden model – her hed den en Y-strop.

Blev faktisk lidt betaget af ideen, da jeg ikke er tilfreds med den strop, som jeg selv har (du kan læse min review af denne strop her).

Det fikse i denne strop, er at den altid hænger over skulderen, og derved ikke er tung om nakken. Når man skal tage et billede, så tager man blot kameraet op til øjet, uden at stroppen er i vejen.

Stroppen sættes fast under kameraet med et beslag, som skrues ind, der hvor kamerastativet også skrues fast. En lille fiks detalje er at man kan tage remmen let af, hvis man som jeg ofte har kameraet i hånden med en håndledsrem. Til gengæld er jeg ikke vild med prisen….kr. 495,- hos Kamerahuset.dk

Et andet lille minus er at jeg ofte har beslaget til mit stativ siddende fast på mit kamera. Her bruges samme gevind, og derfor er der ikke plads til at montere denne strop også.

Kategorier:Gadgets, Udstyr Tags:
  1. Jan
    5. juni 2012 kl. 18:39

    Jeg har selv købt den og taget den model med indbygget stålwire, da jeg skal på safari ferie i et ret fattigt land senere i år – burde forhindre “afklipning” bagfra. Jeg er enig i Samirs forbehold mht. at stativets gevind er optaget, da jeg givet får brug for en monopod i jeep’en. Indtil videre virker sniperen dog meget behagelig at have over skulderen, så vi får se ….

  1. 29. november 2011 kl. 10:52
  2. 17. marts 2012 kl. 12:52

Kom gerne med en kommentar.

