Forside > Gadgets, IPad, Værktøjer > Ipad’en – fotografens næste værktøj?

Ipad’en – fotografens næste værktøj?


Går Ipad’en hen og bliver en fast del af fotografers udstyr ?

Jeg er selv inkarneret Windows mand. Alt i huset er baseret på dette OS på nær lige min Iphone. Skønt jeg har ledt længe, så er det ikke lykkedes mig at finde lige så mange fot-relaterede applikationer til Symbian (Nokia) eller Windows Mobile telefoner, som jeg har fundet til min Iphone.

Og Apple lover at alle de applikationer man kan finde på App-store vil kunne køre med det samme på en Ipad. Det lyder jo fortræffeligt. Det betyder f.eks. at fotografen let kan tegne sit setup med applikationen Strobox.

Ipad’en bliver fortræffelig til at vise sine billeder på. Dens skærm måler 1024×768-pixel. Fotografen kan have inspirationsbilleder med ud til at shoot. Ipad’en kan naturligvis også have fotografens egne billeder med, så Ipad’en bliver fotografens portefoliemappe.

At den naturligvis kommer med internet adgang gør den ikke mindre anvendelig.

Men der hvor jeg ser nogle ganske smarte kommende muligheder med Ipad’en er hvis …….

1) man kan downloade billederne fra ens kamera gennem Ipad’ens USB-stik og så se billederne straks, måske behandle dem i PhotoShop (Iphone udgaven), og måske endda uploade dem med det samme til Flickr. Herved kommer Ipad’en også til at fungere som en mamorybank.

2) og måske mere interessant at man kan tilslutte kameraet til Ipad’en med kabel, og så se sine billeder straks efter på Ipad’en. I stedet for at se bag på kameraet, så ser man sit skudte billede på en 9,7″ skærm.

3) der fås allerede software til en Iphone, hvor fra man kan fjernstyre sit kamera. Iphonen bruger WiFi-forbindelsen til den (Windows) laptop, som er kabelforbundet med kameraet.

Men lur mig om der ikke kommer et program, som udnytter Ipad’ens USB-port til direkte at kommunikere med kameraet. Herved vil man kunne placere kameraet på en trefod rettet mod foderbrættet, og så sidde inde i varmen og skyde billederne. Sikke nogle muligheder, det giver🙂

Processoren skulle let kunne håndtere disse ting, da IPad’en jo kun kører eet program af gangen, ganske som en Iphone. Apple har allerede frigivet det SDK, der skal bruges til at udvikle applikationer direkte til Ipad’en

Mon ikke jeg skal have fingre i den når den kommer ……..smiley

Kategorier:Gadgets, IPad, Værktøjer Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

