Forside > Fototeknik, Kamerateknik, Mobilrelaterede > Digital SLR Photography Toolkit for Dummies til din Iphone

Digital SLR Photography Toolkit for Dummies til din Iphone

Genialt program til din Iphone eller Ipod. Det bedste program til fotografer, som jeg endnu har fundet på App-Store.

Programmet koster KUN 6,- og er fyldt med nyttig viden, redskaber, huskelister, osv. Bemærk at programmet er på engelsk.

Den første firkant “Taking Great Pictures” indeholder en omfattende guide, med gode informative og illustrerede artikler om f.eks. hvordan man tager bedre billeder ved de forskellige kompositionsregler.

“Shoot Diary” giver dig mulighed for at notere nyttige informationer ned om dine shoots. Du kan tage billeder med Iphonens kamera for at huske, fx. stedet eller navnet på modellen.

“Settings Finder” foreslår forskellige kamerasettings til forskellige situationer og forskellige forhold, f.eks. fyrværkeri, bryllupper, solnedgange, mv.

“Checklist” indeholder forskellige lister med de ting du skal huske til f.eks. portrætfotografering, bryllupper, produktbilleder, ferie, mv. Du kan naturligvis oprette egne lister! Genialt – dog ærgeligt at man ikke kan rette i dem de har lavet.

“Camera Controls” er en oversigt over de nyeste Nikon og Canon kameraer (hmm….hvorfor er Olympus og Sony ikke med her). Her klikker man på det kamera man har, fx. Canon EOS 450, og får mulighed for at se knapperne på forsiden, toppen og bagpå, samt en forklaring til hvert symbol. Smart!

“Tools” indeholder et waterpas til at sikre at din trefod står korrekt. Du kan bruge Iphonens kamera til at lære at forstå “Rule of Thirds”, og så er der en lygte, som man kan bruge i mørket (til at tegne i mørke med eller se sig frem med).

“Esposure Calculator” anbefaler ISO værdien ved forskellige situationer, f.eks. ved koncerter, børn der leger i sneen, og mange flere. Vælg en af de foreslåede ISO-værdier og programmet foreslår blænde og lukketid!

“Glossary” – en ganske omfattende ordbog.

“Part of Tens” er 10 gode tips til….vedligeholdelse af dit kamera, bedre foto, brugen af Flickr, mv.

Faktisk mangler jeg blot en beregner til den Gyldne Time samt en DoF-beregner, så kan dette værktøj stort set erstatte alle andre programmer jeg har fundet, og endda tilføre betydeligt mere nyttig viden og værktøjer.

ABSOLUT kr. 6.- værd

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.