Forside > Gadgets, Udstyr > Cactus Triggers

Cactus Triggers


Så kom de endelig ind af døren!

Nu har jeg længe hørt om dem, set dem, ja endda testet dem hos andre fotografer. Og alligevel har jeg været ganske længe om at bestille dem. Men nu tog jeg altså sammen og bestilte en sender og nogle modtagere.

Hvad er det så lige sådanne et sæt kan?

Først sættes en modtager sammen med ens (studie-) flash. Herefter monteres senderen på kameraet. Når du herefter tager et billede, så afsendes der et radiosignal til modtagerne, som udløser den påmonterede flash.

Det geniale her er at senderen og modtageren ikke behøver at kunne “se” hinanden. Modtageren kan sagtens være placeres inde i et andet rum.

Nuvel mit kamera kan ved hjælp af den indbyggede flash, udløse min flash, blot må ingenting forhindre lyset fra den indbyggede flash i at ramme “modtageren” på min Olympus-flash. Og det er ikke altid ønskværdigt.
Hertil kommer at man jo godt kunne forestille sig at man kun vil have lyset fra den løse flash på motivet, og gerne vil undgå at den indbyggede flash udløses.
Sidste sommer skød jeg en masse billeder i et gammelt henfaldent sanatorie udenfor Berlin. Netop her startede mit ønske om at eje et sæt Cactus triggers, for jeg ville gerne have kunne placere en flash, uden for mit synsfelt, for derved at have kunne tage nogle anderledes billeder.
Endelig kan dette sæt også bruges til at flash-studie-anlæg, så man slipper for at bruge den indbyggede flash til at trigge de store studieflashes, eller arbejde med en 5 meter ledning.

Jeg købte dem hos Gadgetinfinity, og det tog godt 14 dage at få dem sendt til Danmark fra Hong Kong. Med en US$ kurs på kr. 5,50 kostede sættet mig Dkr. 295,- incl. fragt, dansk told og moms.

Nu skal jeg ud og finde nogle 3,5 mono-han-jackstik til 3,5 mono-han-jackstik, så er jeg kørende…….

Kategorier:Gadgets, Udstyr Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

