Forside > Causerier, Sjov :-) > Begynderfejl: linser

Begynderfejl: linser


Så skete det igen i går.

En god ven skulle spørge mig om udstyr og spurgte hvilke linser jeg havde. Og uden at tænke underholdte jeg, på vennens bekostning, selskabet med “at jeg da ikke brugte linser” og “linser køber man hos bageren”. “Nej, det hedder objektiver. Og så er det rigtigt at i objektiver sidder der linser.”

Her var tale om et ekko fra den gang jeg som nybegynder selv spurgte til en fotografs linser, og så fik jeg hele ovenstående incl. den med linsesuppe.

Ironi og sarkasme er altid underholdende, men fremstår vi ikke bare som storsnuede fjolser…..

Så derfor blogger jeg dette indlæg for at alle jer nybegyndere, der skulle læse denne blog, kan undgå at møde denne sarkasme, og derved stå og føle jer dumme (læs: ydmyget), når i mødes med fotografer med objektiver. Det hedder et objektiv!

Langt de fleste fotografer jeg er stødt på, er yderst hjælpsomme, og på ingen måde dupperende, så spørg løs.

Måske kan dette lille causeri, hjælpe dig og få den erfarne fotograf til at tænke: ahh…han/hun må være god, for her taler vi om objektiver!🙂

Kategorier:Causerier, Sjov :-) Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

