Forside > Causerier, Sjov :-) > Rette sted og rette tidspunkt…

Rette sted og rette tidspunkt…


Jeg tror at de flest fotografer går med en drøm om at skyde være på rette sted, på rette tidsunkt og dér skyde billedet, der f.eks. vinder World Press Photo.

En kendt fotojournalist blev engang i spurgt om ét godt råd til bladets læsere, i et interview om “million-dollar-billedet”, hvortil han gav dette råd: “Husk kameraet!”.

Jeg har selv oplevet at sidde i en bil, med mit kamera på skødet og være vidne til et overfald i forbindelse med en demonstration. Min reaktion var at skynde mig ud og hjælpe offeret, og jeg fik ikke skudt et eneste billede.

Sidenhen har jeg tit tænkt på at dette billede havde været aktuelt og fantastisk at have skudt. Jeg har debatteret med professionelle journalister om dette og de siger alle, at dilemmaet om ikke at deltage, men “objektivt” at observere og dokumentere, er et fast element af deres hverdag.

Når jeg tager dette emne op her, så kommer det af denne lille video, som du kan se ved at klikke på billedet herunder. Bemærk hvad fotografen gør til sidst🙂

Kategorier:Causerier, Sjov :-) Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

