Forside > Fototeknik, Modelfotografering, Værktøjer > Model poseringer skitser II

Model poseringer skitser II


Jeg har tidligere omtalt Gilles Mitchell’s skitser til modelposeringer, som jeg har gjort tilgængelige her.

Modelskitser skal bruges til inspiration både for fotografen og for modellen. Og netop ved at lade en model kigge skitserne igennem inden en fotosession, så har model og fotograf noget at gå ud fra.

Gilles Mitchells skitser har mange åbenbart fundet gode, så derfor har jeg også fundet et lille PC-program på Dphoto Journal, hvor disse billeder kan ses. Programmet har jeg hentet, og lagt i en zip-fil her. Og hvis du har lyst til at se samme skitser lagt op på en anden hjemmeside, så får du også lige dette link.

Gilles skitser har også fundet vej til et lille program til en Iphone eller Itouch. Programmet indeholder samtlige skitser, og skal give fotografen inspiration mens denne kun har sin Iphone/Itouch på sig. Programmet kan købes for kr. 48 på App-store.

Mit indlæg på Fotostart.dk om disse skitser gav mig et link til nogle andre skitser. Det interessante ved disse skitser er at poseringen vises fra fire forskellige vinkler af modellen. Belært af erfaringer med hjemmesider, der bliver lagt ned, så har jeg hentet pdf-filen herfra, og gjort den tilgængelig her.

Også disse skitser er lagt ud på en hjemmeside, som du finder her.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

