Forside > Fototeknik > Kompositionsreglen “Det Gyldne Snit” vist på en anderledes måde.

Kompositionsreglen “Det Gyldne Snit” vist på en anderledes måde.


Jeg skulle forklare en kollega reglerne omkring “Det Gyldne Snit”, og forsøgte med nogle billeder jeg har lavet under “Fototeknik” i min kursussektion.

 

Men når man skal forklare hvordan ovenstående billede vil se ud, når familien på billedet bliver flyttet ud langs linierne, så er der lidt besværligt. Min erfaring er, at når man først ser familien – sat i det Gyldne snit – så kan man mærke nede i maven, at denne kompositionsregel bare er rigtig.

Så derfor satte jeg mig for at demonstrare det på en anden og aktiv måde. Her kom Lars Petersen mig til hjælp og skrev koden til min ide, som du finder ved at klikke på billedet herunder. Prøv at flytte rundt på skiløberen og se hvordan billedet virker på dig.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. 7. februar 2014 kl. 09:36

Kom gerne med en kommentar.

