Hjem > Udstyr > Minitest af den nye kameratelefon HTC One

Minitest af den nye kameratelefon HTC One

Her til aften deltog jeg ved HTC’s lancering af deres nye serie One. Det var især seriens storebror, der interesserede mig, da den blev fremvist på storskærmen, som det bedste mobilkamera på markedet.

Jeg måtte hen og teste kameraet i pausen, og blev faktisk ret imponeret.

Her er først lidt specifikationer:

  • 8 megapixel kamera
  • Blændetal nede på F2.0 (mod iPhone 4S’erens F2:4)
  • 28 mm “objektiv”
  • Autofokus
  • Tag 4 billeder i sekundet (fps)
  • Videooptagelse i 1080p HD kvalitet
  • Tag billeder mens du videofilmer!
  • Tag HDR billeder (dvs. tekniske HDR billeder, ikke reelle HDR billeder)

HTC har indgået et samarbejde med Dropbox, som giver dig 25 Gb gratis plads til dine billeder. God ide!

HTC lover at kameraet er klar til at skyde dit billede efter 0,7 sekund. Hvis det var helt fra start, altså fra den ligger låst i din lomme og til jeg trykker på udløseren, så er det hurtigt. Jeg kunne ikke holde den tid, da jeg testede kameraet.

Selve telefonen er lidt større end en iPhone. Den kommer med Android 4.o styresystemet. Den måler 134,8 x 69,9 mm  og er kun 8,9 mm i tykkelsen. Vægten lyder på 129 gram. Skærmen er en 4.7″ skærm med en opløsning på 1280×720.

Jeg fik taget et billede af en farverig væg med denne enhed, og for at sammenligne tog jeg samme billede med min iPhone 4S og en Nokia Lumia 800 (som jeg har til test for tiden).

Vurder selv forskellen:

Taget med en iPhone 4S

Fotograferet med en Nokia Lumia 800 (WinPhone)

Kategorier: Udstyr Tags:, , , , ,
  1. Bjarke
    22. marts 2012 kl. 19:56 | #1

    Synes teksten er mest læselig på billedet taget med IPhone 4. Er lidt i tvivl om farverne er bedst på htc eller iPhone. Nokia der dårligst synes jeg. Hvad er din bedømmelse?

  2. MJ
    3. april 2012 kl. 05:23 | #2

    Det første billede kan jo ikke sammenlignes med de andre, der er simpelthen for meget afstand i forhold til de andre billeder

  1. 1. april 2012 kl. 12:15 | #1
  2. 16. maj 2012 kl. 20:25 | #2

Kom gerne med en kommentar.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 70, der følger denne blog

