Hjem > Udstillinger, Gallerier og Konkurrencer > Verdens dyreste fotograf udstiller på Louisiana – et kort review af udstillingen

Verdens dyreste fotograf udstiller på Louisiana – et kort review af udstillingen


Midt i januar bloggede jeg om den kommende udstilling af Andreas Gursky i et indlæg her.

Gursky er indehaveren af 2 pladser på top 3 over verdens dyrest solgte fotografier! (se dem her). Og nu er det muligt at se hans billeder på museet  Louisiana, så afsted det gik.

Jeg var meget kritisk, for jeg har godt nok haft mine kvaler ved at forstå, hvordan en eller anden vil købe et billede, som Rhinen II for  23 millioner kroner!

Nevertheless så glædede jeg mig til at lade mig inspirere. Og jeg blev ikke skuffet.

Der er vel et sted mellem 20 og 30 af hans billeder. De fleste i kæmpe format, vel nok 2 x 4 meter.

Det spændende ved hans billeder, eller rettere sammensætninger og manipulationer er de mange fantastiske detaljer, som han får med. Når man har stået og set på et billede længe, så skal man helt tæt på, for at nærstudere billedernes detaljer. Og man kommer ikke uden om at undre sig en del over, hvordan hede hulen han har skudt de billeder, som indgår i den endelige billede.

Jeg lagde også mærke til , hvordan han i efterbehandlingen fremhævede områder med “lys” fremfor andre. Jeg var meget fascineret af hans berømte billeder af et Formel 1 pit stop. Billedet er vel 6 meter langt og fyldt med spændende delatjer.

Jeg kan varmt anbefale udstillingen, og du kan lige nå at se nogle af kunstneren Al Wei Wei’s værker inden udstillingen af disse værker lukker d. 12. februar. Men herefter kommer der en måske mere spændende udstilling for fotografer om Avantgardens Kvinder 1920-1940.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 77, der følger denne blog

